Vredestein heeft op de prestigieuze Autosalon van Genève de Vredestein Ultrac Satin gepresenteerd. Deze Ultra High Performance (UHP) band levert hoge prestaties en zorgt voor een lagere CO2-uitstoot. De band is geschikt voor luxe auto's en SUV's en voor het ontwerp is wederom getekend door het Italiaanse ontwerpbureau Giugiaro.
Ten opzichte van de Vredestein Ultrac Vorti biedt de band naast een lagere rolweerstand ook meer grip en controle op droog en nat wegdek, een beter remvermogen, meer comfort en nauwkeuriger en gecontroleerder sturen. De band zal in eerste instantie in de velgmaten 16 t/m 18 inch worden geproduceerd met snelheidscoderingen W en Y en later dit jaar ook grotere maten tot 20 inch.
Bron en rechten foto: www.vredestein.nl |
Grip, stuurprecisie, controle en lage rolweerstand
Vredestein heeft zich opnieuw van haar innovatieve kant laten zien. In het eigen R&D Centre van Apollo Tyres is een band ontwikkeld die op alle facetten presteert. "Een unieke, tractie verbeterende hars en Z-vormige groeven in het loopvlak zorgen voor ongeëvenaarde grip en wegligging op nat wegdek. Een ovaal contactvlak zorgt in combinatie met een asymmetrisch loopvlak voor betere stuurprecisie en controle. De lage rolweerstand en gelijkmatige grip op nat wegdek zijn bereikt door de specialisten op het gebied van bandentechnologie van het bedrijf, door in de volgende vijf gebieden de bandengeometrie te optimaliseren en de samenstelling te verbeteren: het loopvlak, de onderlaag van het loopvlak, de zijkant, het karkas en velgrubber", laat Vredestein op haar website weten.Ten opzichte van de Vredestein Ultrac Vorti biedt de band naast een lagere rolweerstand ook meer grip en controle op droog en nat wegdek, een beter remvermogen, meer comfort en nauwkeuriger en gecontroleerder sturen. De band zal in eerste instantie in de velgmaten 16 t/m 18 inch worden geproduceerd met snelheidscoderingen W en Y en later dit jaar ook grotere maten tot 20 inch.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten